->->->Koopgoot wint NRW Marketing Award 2018 met campagne ‘Een sterk merk uit Rotterdam’

‘Een sterk merk uit Rotterdam’

Koopgoot wint NRW Marketing Award 2018 met campagne

Op donderdag 5 april jl. vond het jaarlijkse Marketing Congres van de Nederlandse Raad voor Winkelcentra (NRW) plaats in de LiK te Utrecht. De Koopgoot was samen met nog twee campagnes genomineerd voor de campagne “Koopgoot, een sterk merk uit Rotterdam’ in de categorie brand awareness & repositioning. Zowel de jury als het publiek waren overtuigd van het succes van de campagne en beloonde de inzending met de NRW Marketing Award 2018 en de Publieksprijs.

De campagne is tot stand gekomen vanuit een brede en langjarige samenwerking tussen eigenaar van de Koopgoot, CBRE Global Investors, beheerder Apleona Real Estate Management en reclamebureau Buro voor de Boeg. De campagne is begin 2017 ingezet en had als doel van het winkelgebied opnieuw een destinatie te maken. Deze gebiedsbranding kwam tot uiting in echte Rotterdamse kreten waarmee het winkelgebied op de kaart is gezet, zowel voor de echte Rotterdammer als voor de bezoekers van buiten de stad.

De Koopgoot is onmiskenbaar een sterk merk uit Rotterdam. De ondergrondse verbinding is volledig geïntegreerd in de Rotterdamse binnenstad. Zo goed dat bezoekers aan de stad de Koopgoot inlopen of passeren zonder bewust te beseffen dat ze er geweest zijn. Er was behoefte aan afbakening. De campagne maakt de Koopgoot nog Rotterdamser, communiceren op z’n Rotterdams. Geen mooie praatjes, maar eerlijke teksten. Met de nodige zelfspot. En het bleek dat de campagne hierin vrij ver kon gaan. Zowel op social media als bijvoorbeeld op de ‘Pleurt op met je Kalverstraat’ tasjes die tijdens Black Friday uitgedeeld werden.

Goede deelbaarheid op social media was hét uitgangspunt. “Hier komp een nieuwe klerezaak” in de etalage tijdens een verbouwing wordt veelvuldig gedeeld. En ook de tekst boven aan de trappen “Kijk nou.. Hier leg de Koopgoot” wordt veel gefotografeerd, net zoals de kleine lettertjes ‘alleen nog effe die pleuristrap af’. Berichten op social media waarin de campagne een rol speelt scoren ver boven het gemiddelde. Korte campagne video’s bereiken zelfstandig een publiek van 45K. Hieruit kan geconcludeerd worden dat het merk Koopgoot een stuk geliefder is geworden.

De jury roemt de campagne om de lef, humor en zelfspot waarmee de Rotterdamse geuzennaam “De Koopgoot” is uitgebouwd.

“Het Rotterdamse taalgebruik, de Rotterdamse mentaliteit en de Rotterdamse uitdrukkingen genieten inmiddels landelijke bekendheid. De events zijn zorgvuldig ingepast in de nieuwe branding. Hiermee is deze zorgvuldige uitgevoerde en gemonitorde campagne een voorbeeld voor de retailsector.”

2018-06-13T09:54:28+00:00
We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. We doen dat middels deze cookiewall omdat dit voor ons de juiste werkbare oplossing is. PRIMA